søndag 3. juli 2011

For varmt? Nei, aldri

Gjør ikke nordmenn noe annet enn å klage? Vanligvis er det for kaldt, og når det ikke er for kaldt er det sannelig for varmt. Og sannelig er det noen som klager på at det er for lyst også, selv om de mesteparten av året klager på at det er for mørkt.

Hvis dere ikke liker dere her, hvorfor bor dere her da?

Jeg bor i Trøndelag, som har ord på seg for å ha det mest skiftende været i landet. Her regner det halvparten av året, og resten av året kommer det våt snø. Hvis trøndere er brune skyldes det vanligvis rust.

Så jeg klager ikke på et par uker med litt varme og noen uker med lyse sommernetter, for det er antagelig et helt laaangt år til neste gang. I stedet nyter jeg varmen i langdrag. Klage og mure meg inne kan jeg da sannelig gjøre resten av året.

1 kommentar :

  1. Riktig! Her får vi visst godværet et par timer om gangen bare denne sommeren. Og jeg sier til folk at nå må de bare nyyyyyte det mens det er her i stedet for å ergre seg over at det neppe blir langvarig!
    Ha en flott søndag! (Her starter den med plaskregn, men det er jo lov til å håpe at det blir tomt der oppe til slutt?)

    SvarSlett